14 Feb 2021

L'ORFEO - Monteverdi - polyptich 4/5


.
PUNITIONE (ORFEO) polyptich 4/5
Straffinge
The Museum of Instant Images - Mr. Colori - NL
cat.nr.3806 d.d.24.12.20
Psychecolorogy nr.205 / electronic
iconography (click  .txt)

.
ColoriMii / C. Gijsen - Netherlands
.
--click picture to enlarge--
_______________________________________________________________

Akte 4


Jullie god hoort niets, maar mijn muziek streelde het oor
Van de dodenhoeders, ik bad, smeekte en riep aan:
‘Geef haar terug, geef haar terug!’, klonk mijn eenmanskoor 
Het sneeuwde in mijn hoofd, ik hoorde een bel zacht slaan

Zij was het, zij liep naar mij toe, lichaam werd uit geest 
De mens is mooi, lopend met een onmogelijk lot:
Vooruit gaan naar niets, vliegen zonder vleugels, een feest
Zonder te denken aan het doven van het genot

Maar leven is omkijken, een permanent haken
Naar ankers, moederlijke troost en zekerheden
Ik zocht houvast in een onbetrouwbaar verleden 

En mijn liefde en leven hadden geen toekomst meer
Zij ging voorgoed, versteende, werd een schrijnend baken
Van herhaald, hopeloos verlies; elk mens sterft twee keer


C. Gijsen


_______________________________________________________________